19.8.05

Hij is er, de consument van morgen.


Verwachting najaar

De lichte stijging in de immateriele zaken zet door en beweegt richting die aanbieders die we het gunnen. Voor die groepen die zich nog beledigd voelen door de economische ontwikkelingen en de in hun ogen 'veroorzakers' daarvan zullen zich nog meer op de prijs toeleggen. Deze consumenten zien hun afhaken uit het retailkanaal als een vorm van verzet. Zonder probleem betalen ze meer dan de waarde in de retail op sites als Marktplaats. Met veilingvergelijker.nl is het hek helemaal van de dam. Hoeveel de totale (grijze handel) op het internet is weet ik niet helemaal. Maar de prijzen gaan die van het oude kanaal te boven.

De vraag naar duurzame producten zal blijven dalen. Deels door het grote overschot waar de vergrijzing in feitelijke cijfers aan bijdraagt. De tweede wet van Gosse (afnemende meeropbrengst) is de reden dat deze ontwikkeling structureel kan zijn.

Straks:
De ontwikkeling van de in 2002 gesignaleerde behoefte om begeleid te worden in het niet kopen. De behoefte van een begeleidende rol van het merk in het woud der keuzen. De meerwaarde van minder.

1 Comments:

Blogger JustienMarseille said...

Dit is conceptoekomst 0.2, doe je mee?

19/8/05 12:48  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home