28.8.05

Mag dat? De zorg als markt, deel 1

Vorig weekend versloeg NRC Handelsblad het relaas van een ex-reclameman (die ondertussen een soort van moderne nutsmarketing bedrijft). Een schokkend, prachtig en ontroerend verhaal van een man die altijd dacht dat alles goed was met zijn zwaar gehandicapte zoon. Tot hij beter ging kijken. Nu verandert hij de zorg. Zijn acties worden gemengd ontvangen. Hij verlaat de grenzen van de beperking die aan het systeem zitten. Zijn verhaal wordt gepubliceerd en krijgt ruim 50 reacties. In voorbereiding op een inleiding voor een grote organisatie van zwaar lichamelijk gehandicapten las ik het met kippevel. Gates is niet de enige. Ons lichaam, en de angst voor het verval van dat lichaam, is de markt. En zelfmoordmethoden, want geloof me, de senioren gaan het eisen: die nette dood. De gronden zijn er om iets in die sector te laten zinderen. Later meer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home