18.5.06

De bank van de toekomst



Beeld: fragment uit de presentatie
"E-marketing Experience" , 18 mei 2006

De schaarste van morgen betreft het vertrouwen, niet de materie. Vertrouwen dat vroeger kwam van de kerk, vervolgens van de staat, daarna van het merk, zoekt men nu in het netwerk. In dat netwerk is het inzicht in de betrouwbaarheid van de (anonieme) tegenpartij van groot belang.Beeld: fragment uit presentatie
E marketing experience, 18 mei 2006.


Inzicht in de credits van deze anonieme persoon, in zijn plek in het netwerk. Hoe lang opereert iemand al onder zijn pseudoniem? Nu het individu zich splitst in meerdere online persoonlijkheden ontstaat behoefte aan de bewaking van de integriteit van de netpersoon. Een behoefte om onze verschillende alter ego's te voorzien van verschillende maten van openheid en betrouwbaarheid.


De banken hadden deze rol op zich kunnen nemen, maar vooralsnog is het ze niet opgevallen dat hun grootste waarde niet langer ligt in het beschermen en verhandelen van het geld, maar in het beschermen van een bepaalde mate van integriteit van de verbinding.

'Het is begonnen!' zo tipte gisteren Annedien.

Oordeel zelf of het slechts een stapje is of dat we hier te maken hebben met een giant step www.ikarma.com.

Gedeelde ervaringen en opmerkingen worden sterk op prijs gesteld.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home