From Hunting to Farming
Thema over de op hande zijnde feminisering van markt en samenleving.
Met Rabobank/Robeco als founding father en onderwerp op Consumententrends 2008, 29 en 30 oktober aanstaande.
Het thema gaat uit van een aantal stellingen. Reacties hierop zijn welkom.
1. De invloed van feminisering van de samenleving wordt zwaar onderschat. (02008)
De komende jaren ondergaan we een verschuiving van een masculine naar een feminine cultuur en samenleving. *Aldus Hofstede. Deze omslag wordt veroorzaakt door zowel de vergrijzing als de kenmerken van de netwerkgeneratie. Aan de basis van de ontwikkeling liggen een aantal belangrijke verschillen tussen meer feminine cultuurkenmerken en meer masculine cultuur kenmerken. Zo wordt de feminine consument van morgen gevoed door zeer gevoelige zintuigen. *Deborah Tannen. En zijn die zintuigen ook nog eens van grote invloed op ons koopgedrag *Lindstrom. Deze feminine consument zou gedreven worden door de behoefte aan stressreductie * Fe Soul communication. Ook niet onbelangrijk zijn het contextuele denken en een economie geladen door de (lange termijn) relatie eerder dan de (korte termijn) transactie.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home