31.10.07

Marktmarxisme of Sheldrakes revenge?

Uit: Gooische vrouwen
Apple schoot door haar trendcurve en verschoof de aandacht van product naar marketing. Na een tweede 'dead on arrival' in korte tijd verzuchte ik enige tijd, ik wil geen Apple meer, ik wil een Peer! Ik wil de computer terug die voor mij werkt, niet voor de afzender.

Zouden er met mij, zo droomde ik, niet meer mensen zijn die dat willen?

En zo ja, waarom bundelen we onze vraag dan niet tot een interresante markt, aangevoerd door klantwensen, zonder verlies van waarde, zonder overproductie en met loyale klanten?

Het bestaat dus: een economie gedreven door marktmarxisme! Nog geen twee jaar later: productdevelopement by peers, of hoe je het ook wil noemen, zelfs op Geenstijl: productdevelopment by Fok. *frankwatching

Bijna geheel volgens het principe van de plots weer hippe Sheldrake, nu geholpen door de technologie, het web 2.0, de volgbaar en meetbaarheid alles wat gebeurd, de koppelbaarheid. En Sheldrake is terug, ook in de wetenschap, de complexiteitstheorie, de enorme groei van de filosofiefaculteiten, zelfs in de religie, waar het bhoedisme het snelst groeit *bakas

Nog geen twee jaar na mijn nooit gepubliceerde verzuchting vind ik hem overal, die Peerą„¤ Post waarin ik de wereld om een Peer verzuchte is de Peer alom aanwezig, als God. Peer in een prachtige sprookje verteld door Lost Boys, op schoot bij Linda en verdorie, nu zelfs in vergelijking met merkenruis.*molblog

(Overigens toch wel een eng idee dat die Amerikanen zich het recht toe-eigenen in onze computers, onze zielen onze verzuchtingen te kijken, althans zoiets meende ik onlangs te begrijpen, is onderdeel van de toekomstige Europese wetgeving, maar daarover later meer).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home